Lantionnosto

Beginner versio

Pääpiirteet mitä muistaa harjoituksessa ovat seuraavat:

  • Pidä lanneranka neutraalissa asennossa, ei täysin suorana eikä myöskään notkolla
  • Liike suoritetaan takareisillä ja pakaroilla, joten älä työnnä vatsaa kohti kattoa, vaan nosta takapuolta lattiasta irti
  • Alavatsassa pysyy koko liikkeen ajan jännitys
  • Tarpeen vaatiessa voit hakea tukea lattiasta käsilläsi
  • Pidä paino enemmän kantapäiden päällä kuin varpaiden päällä.
  • Rauhallinen ja hidas liike on parempi kuin nopea.

Advanced versio

Pääpiirteet mitä muistaa harjoituksessa ovat seuraavat:

  • Pidä lanneranka neutraalissa asennossa, ei täysin suorana eikä myöskään notkolla
  • Liike suoritetaan takareisillä ja pakaroilla, joten älä työnnä vatsaa kohti kattoa, vaan nosta takapuolta lattiasta irti
  • Alavatsassa pysyy koko liikkeen ajan jännitys
  • Pidä paino enemmän kantapäiden päällä kuin varpaiden päällä.
  • Tarpeen vaatiessa voit hakea tukea lattiasta käsiläsi
  • Rauhallinen ja hidas liike on parempi kuin nopea.
  • Jalkaa nostaessa keskivartalo ei saa kiertyä tai kallistua mihinkään suuntaan.
  • Takapuoli ei saa pudota alas kun ojennat toista jalkaa

Huom!
Siirry vaikeampaan liikkeeseen ainoastaan jos olet täysin varma että helpompi liike sujuu täydellisesti. Helpomman version kuuluu sujua täysin ongelmitta ennenkuin haastat itseäsi enemmän.